A
primeira sesión con Luz iniciou de xeito diferente ás anteriores, xa que nos
fixo sentar nas primeiras filas. A disposición dos alumnos na aula é un factor
a ter en conta á hora de dar clase. Luz comentounos que as sesións cubrirán
tres áreas: “life skills” como competencia transversal, o ensino bilingüe e a
atención á diversidade. O primeiro que me chamou a atención foi que un profesor
non debe dar á espalda ó alumnado na aula. Se temos que escribir na pizarra,
deberemos facer que nese momento os alumnos estean ocupados facendo outra
actividade. Isto é algo no que non reparara antes e me parece interesante, ó
igual que empregar o cronómetro interactivo en forma de bomba, xa que aporta un
factor lúdico na aula e ó mesmo tempo non temos que estar pendentes do reloxio
constantemente.
Comezamos
cun exercicio de warm-up. Na miña experiencia docente nunca antes empreguei
este tipo de exercicios, pero agora doume conta de que serven para romper coa
rutina e facer unha avaliación inicial de coñecementos. O xogo consistiu en adiviñar
cal das tres frases escritas na pizarra era falsa, en función das respostas
dadas pola profesora. Luz argumentou tan ben as respostas que eu pensei que
todas eran correctas.
Entregámoslle
á profesora unha folla co noso nome, linguas de traballo e unha curiosidade
sobre cada unha de nós.
Achégamonos
logo ó concepto de profesor competente, como aquel que sabe facer o seu
traballo, ten coñecementos e os sabe transmitir.
Despois
dúas compañeiras voluntariamente fixeron un role-play. Unha delas tiña que
pedir un taco (“rawlplug”) nunha tenda, pero non sabía a palabra exacta en
inglés, e a dependenta para entendela pediulle que o dibuxase. Esta actividade
pareceume interesante para adquirir vocabulario (non sabía como se dicía taco
en inglés) e ademais aprendín que nunha situación comunicativa oral pode
recurrirse a outras estratexias (como por exemplo dibuxar) para transmitir a
mensaxe.
Definimos
tamén a concepto de competencia, facendo referencia á competencia lingüística,
competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía,
competencia dixital, aprender a aprender, competencias sociais e cívicas,
sentido de iniciativa e espíritu emprendedor e conciencia e expresión
culturais.
Con
cada unha das competencias vimos unha actividade que a ilustraba, por exemplo o
vídeo de Daft Punk no que os alumnos deberían escribir o listado de verbos que
escoitasen. Pareceume moi interesante que unha actividade de listening se
enfoque de dúas maneiras diferentes en función do nivel dos estudiantes, sendo
eles os que optasen por unha ou outra opción. Pareceume tamén relevante que se
traballe máis dunha competencia na aula e que non as separemos de forma
sistemática adicando unha sesión a cada unha delas. A profesora comentounos
tamén que a materia de inglés é idónea para achegarse tamén a outras
disciplinas e é interesante que os alumnos participen tamén en proxectos de
ciencias, arte e plástica… empregando o inglés como lingua de comunicación.
A
competencia matemática pode traballarse mediante concursos e competicións.
Visualizamos
un vídeo sobre o consumo da auga no mundo e a partir del realizamos unha
actividade colaborativa en grupos de catro que consistiu en explicar como
desenvolver a competencia lingüística e as competencias básicas en ciencia e
tecnoloxia. A nosa proposta consistiu en realizar unha enquisa a compañeiros
doutros cursos para averiguar o consumo diario de auga no ámbito casero.
Respecto
á corrección, pareceume moi interesante a estratexia de corrección colectiva de
redaccións en función dos erros cometidos individualmente, xa que propicia a
reflexión e a autocorrección. Os erros non deben estigmatizarse, deben
considerarse como oportunidades para aprender, e por iso outra forma de
corrixir consiste en enviarlle individualmente as propostas de mellora das
diversas redaccións para que sexan eles os que fagan as modificacións seguindo
esas pautas.
Ó
final da sesión Luz amosounos algunhas actividades realizadas polos seus
alumnos de Secundaria. Gustáronme especialmente a entrevista ó turista inglés,
polo grao de iniciativa das rapazas e a súa espontaneidade, e o vídeo da
canción de Adele pola súa creatividade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario