Nesta
sesión Carlos fixo referencia ó ensino en Infantil e Primaria, en Secundaria,
na FP, EOI, seniors e castelán como lingua estranxeira atendendo a tres
variables: as características dos alumnos, as características do centro e as
necesidades e obxectivos. A idade é un dos factores máis importantes, xa que
aprendemos de forma diferente segundo a idade. Na aprendizaxe de linguas
estranxeiras distínguese varias etapas, a ideal (cero anos), a gloriosa (dende
o primeiro ano de vida ata os seis anos), a crítica (dos sete ós nove anos) a
fatídica (entre os dez e os once anos) e a adulta (a partir dos doce anos). Eu
empecei a estudiar inglés en sexto de EXB (con once anos), na considerada etapa
fatídica. Teño que dicir que a miña experiencia foi positiva, xa que o inglés
se convertiu pronto nunha das miñas materias favoritas, pero probablemente a
aprendizaxe tería sido máis rápida se tivese comezado antes.
Analizamos
tamén as etapas de adquisición dunha lingua estranxeira; a adquisición do
léxico, da entoación e da fonética, a adquisición da gramática e a adquisición
das reglas socioculturais. Para a adquisición do léxico paréceme moi útil a
ferramenta interactiva Memrise, que emprega flashcards con reglas mnemotécnicas
para aprender vocabulario. Respecto á adquisición da gramática, considero que é
a parte que lles resulta máis aburrida ós alumnos cando estudian unha lingua
estranxeira, xa que en xeral se ensina a través de exercicios moi repetitivos.
Fixemos
tamén a distinción entre a lingua de saída e a lingua de chegada, facendo
referencia ós diferentes tipos de lingua segundo a súa estrutura (aglutinantes
ou analíticas). As aglutinantes dan máis importancia á morfoloxía, como por
exemplo o alemán, mentres que as analíticas dan máis importancia á sintaxe (por
exemplo o inglés). No concepto de familia lingüística chamoume a atención que
dentro das linguas dunha mesma familia non todas gardan a mesma distancia. No
concepto de interlingua chamoume a atención a evolución en espiral
(hipótese-revisión-aproximación). No referente ós erros considero esencial que
se consideren oportunidades e que non se deben estigmatizar, para que o alumno
siga transitando na aprendizaxe. Todos tivemos experiencias negativas con
profesores que ridiculizaban na clase ós alumnos que cometían erros e isto
influiu negativamente na súa aprendizaxe, na súa autoestima e na percepción que
o resto dos alumnos tiñan deles. No relativo ás características dos centros de
ensino diferenciamos entre centros privados, públicos e concertados. Pareceume
interesante o feito de que sexa a dirección do centro concertado a que decide
se a remuneración do profesorado corre a cargo da Xunta ou por conta propia,
mentres que os centros privados teñen unha concepción empresarial e non sempre
o profesorado é cualificado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario