Esta
sesión con Luz iniciou cun warm-up que consistiu en encher un crucigrama cos
nomes das nosas compañeiras, no que as preguntas coincidían coas curiosidades
que cada unha de nós escribira o primeiro día nunha folla. Este exercicio
paréceme moi interesante para o inicio de curso, xa que pode axudar a que os
estudiantes teñan máis información sobre os compañeiros e a profesora. Aprendín
que as actividades cubren máis dunha destreza e cantas máis destrezas
integremos nunha clase mellor.
A
expresión oral pode traballarse de diversas formas na aula de inglés: mediante
presentacións, explicacións, role-plays, mediante a interacción (entrevistas)
ou mediante a mediación (facendo un resumo oral, contando unha película…)
O
enfoque comunicativo é de vital importancia no estudio dunha lingua, sen
embargo na miña experiencia como estudiante de inglés apenas tiñamos
oportunidade de expresarnos oralmente. Isto levou a aprender moitos
coñecementos de gramática cunha escasa capacidade de comunicación. Penso que as
clases de inglés son moito máis divertidas e enriquecedoras cantas máis
actividades deste tipo inclúan. Cando realicemos este tipo de actividades,
deberemos ter en conta que o contexto sexa do interese dos alumnos e co que se
sintan identificados, e debemos deixar que a comunicación se desenvolva entre
eles de forma fluída.
Luz
recomendounos o libro “The Minimax Teacher” de Jon Taylor. As actividades do
concepto minimax caracterízanse pola personalización, a imaxinación e a
memoria. Paréceme moi útil recurrir a fotografías para potenciar a expresión
oral. Na clase vimos varios exemplos de como utilizalas e Luz recomendounos as
fotografías da fotógrafa Dina Goldstein, entre outras.
É
importante exercitar a memoria dos nosos alumnos, facendo que lembren feitos do
pasado ou conceptos da clase anterior. Tamén é importante xogar coa súa
curiosidade, por exemplo amosándolles obxectos persoais de forma que eles
intenten adiviñar o motivo polo cal algún obxecto resulta especial para nós. Entre as estratexias que combinan estes
principios parécenme útiles o brainstorm, o “one question many answers”, as
caixas de adiviñar palabras… Todas elas son moi versátiles e considero que o
principal reto do profesor consiste en conseguir que tódolos alumnos participen
nestas actividades e que os turnos de intervención sexan equitativos. Luz
comentounos que cando isto non sucede é boa idea que traballen en grupos e
despois sexa un portavoz o que expoña as conclusións en voz alta. Gustoume o
xogo das dúas sospeitosas do crime e o da tía, porque non contaba con que a
resolución se basease na ortografía.
Os
materiais de audio, como por exemplo as cancións, poden ser un soporte ideal
para realizar unha actividade de tipo lingüístico, ó igual que os vídeos sen sonido.
Tamén se pode recurrir ós tests psicolóxicos, como por exemplo o de “egg
personalities” que vimos na clase. En resumo, a expresión oral pode traballarse
de moi diferentes formas e é importante variar o tipo de actividades para que a
aprendizaxe sexa máis completa e amena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario