Datos personales

martes, 23 de febrero de 2016

Sesión 22 de febreiro: “A programación” (Carlos)

As programacións didácticas son importantes no proceso de ensinanza-aprendizaxe xa que actúan como elemento integrador de tódolos elementos que interveñen nel. Teñen en conta, entre outros, os obxectivos que debe acadar o alumnado, os recursos disponibles e a metodoloxía que se vai empregar.
As programacións didácticas vixentes veñen reguladas polas distintas leis educativas. Os departamentos didácticos dos centros docentes desenvolverán o currículo establecido mediante a programación didáctica de cada materia. Cada vez que hai un cambio de lei debe actualizarse a programación, aínda que na práctica isto non sempre ocurra. O profesorado do departamento deberá traballar de forma organizada, sen embargo este traballo non sempre se fai de xeito colaborativo e ás veces trabállase con programacións que non están actualizadas. Unha boa programación a principio de curso permitirá ó profesor ser máis sistemático e organizado á hora de impartir as sesións e contribuírá ó desenvolvemento dunha aprendizaxe efectiva.
A programación é obligatoria e constitúe un dos pilares básicos da labor docente. Diferenciamos entre programación didáctica (para cada curso ou etapa) e programación de aula (enfocada a cada grupo ou aula).
No referente ás fases é importante facer uso de cronogramas. Debemos tamén ter en conta diversas fontes; a didáctica, a cal depende da lexislación e as distintas normativas; a psicolóxica, que ten en conta ó alumnado; a sociolóxica que ten en conta o contexto socioeconómico do centro, e por último a fonte epistemolóxica, que se centra en coñecer os contidos específicos da materia ou área.
As programacións non teñen un esquema establecido, cambian dunha Comunidade Autónoma a outra e teñen diversos formatos, mais deberían incluír unha introdución e contextualización, atención á diversidade, a metodoloxía, as competencias clave, os obxectivos, os contidos e a avaliación.
A nivel persoal, considero que as programacións de inglés no antigo BUP tiñan unha metodoloxía fundamentalmente tradicional e non cubrían as catro destrezas, xa que apenas se traballaba a expresión oral. En COU os obxectivos da programación centrábanse en superar o exame de Selectividade. Os profesores tendían a seguir sistematicamente o libro de texto. A nivel profesional non elaborei nunca unha programación, xa que a miña experiencia docente tivo lugar no ámbito da formación non reglada. Despois desta sesión son consciente da importancia de actualizar as programacións e traballar en colaboración co resto de profesores, da transparencia, e de elaboralas con coherencia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario