A
expresión escrita é clave para expresar pensamentos e sentimentos, así como
opinións etc. Para ser capaces de escribir correctamente en inglés os alumnos
deberán ter alcanzado un nivel mínimo de competencia oral. A expresión escrita
será mellor canto maior sexa a súa habilidade lectora, xa que estas
competencias interrelaciónanse entre si. Toda actividade de expresión escrita
debe ter un propósito claro e debemos variar as nosas tarefas de producción
escrita, para que non sexan sempre iguais. A nivel académico dedicámoslle máis
tempo á escritura que á lingua oral, aínda que na vida real recurrimos con máis
frecuencia á lingua oral que á escrita.
Os
textos escritos poden ser de diferentes tipos: cartas, comentarios, resumos,
reseñas… na aula podemos integralos para realizar diferentes actividades. Por
exemplo, un tipo de avaliación inicial podería consistir en escribir unha carta
contando os propósitos para ese curso escolar, o que fixeron no verán, o que
lles gusta, que opinan do inglés etc. O feedback do profesor constituiría a
resposta.
Outra
tarefa importante é a capacidade de resumir. Para iso Luz amosounos unha ficha
coas pautas para elaborar un resumo de calidade. Gustoume a actividade de
elaborar un “scrapbook” a modo de diario contando as experiencias da súa viaxe
a Inglaterra, xa que a través desta actividade desenvolven non só a expresión
escrita, senón tamén a imaxinación e a creatividade.
A
producción escrita pode traballarse tamén a través dos dictados, por exemplo o
dictogloss, ou a partir de fotografías (creando unha historia tomando como base
unha fotografía. Luz recomendounos a páxina de eltpics por ter imaxes libres).
O traballo escrito faise na casa e ás veces na clase e non sempre se entrega
manuscrito, pódese tamén recurrir ás TIC para realizar actividades de expresión
escrita, como por exemplo a páxina de “story-starters” que sirve para crear
diferentes historias e envíalas en formato electrónico. Deste xeito se fomenta
tamén a súa creatividade e a competencia dixital.
Despois
Luz amousounos en papel algúns comics que realizaran os seus alumnos.
Gustáronme as actividades de “One place and five
senses” e “Ode to the object”. Seguindo unhas instruccións moi
simples dadas polo profesor, os alumnos serán capaces de crear un texto
orixinal de forma autónoma e sen ter que recurrir ó diccionario.
Pódese
tamén fomentar o seu sentido da iniciativa, pedíndolles que fagan fotos a
carteis que estean en inglés e expliquen o contexto.
Ó
final da sesión vimos dous exemplos de como integrar os xogos na aula de
inglés. Un deles foi o de “story cubes” e o outro un xogo de cartas no que a partir
de varios verbos tiñamos que crear unha historia en grupos.
Por
último fixemos referencia á corrección do traballo escrito e Luz amosounos unha
rúbrica moi útil para avaliar de forma global.
Esta
sesión pareceume moi interesante e serviume para concebir o traballo escrito
dunha forma diferente, xa que na miña etapa escolar na aprendizaxe do inglés só
escribíamos redaccións ou resumos individualmente, e creo que empregando todas
estas técnicas as clases serán moito máis variadas e enriquecedoras.
Facendo clic no seguinte
enlace poderedes acceder a un interesante artigo de María Dolores Corpas e
Daniel Madrid titulado “Desarrollo de la producción escrita en inglés al término
de la Educación Secundaria Obligatoria española” : http://www.ugr.es/~portalin/articulos/PL_numero8/10-M DOLORES CORPAS.pdf
Moi bo resumo comentado da sesión. Gracias por incluir o enlace.
ResponderEliminar