Datos personales

martes, 12 de enero de 2016

TEMA 7: “O ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras en países da nosa contorna”



España é un dos países europeos nos que se empeza a ensinar as linguas estranxeiras a unha idade máis temprana, aínda que o xeito de empezar a estudiar antes unha lingua estranxeira non implica que a aprendizaxe sexa máis efectiva. Na meirande parte dos países europeos o inglés é a primeira lingua estranxeira de estudio. Os países máis competentes lingüísticamente son Suecia, Bélxica e Holanda.
Segundo o Estudio Europeo de Competencia Lingüística (EECL) os resultados de España na comprensión oral do inglés son moi malos, mentres que na comprensión lectora e na expresión escrita os resultados son mellores.
Na segunda lingua estranxeira (francés) os resultados son considerablemente máis positivos, probablemente pola proximidade co castelán.
Segundo o informe Eurydice, España é un dos países onde máis se estudia inglés.
Segundo o informe Eurostat, nos países escandinavos é onde máis linguas estranxeiras se falan.
Segundo o Eurobarómetro, o inglés é o idioma estranxeiro máis falado en 19 países da Unión Europea e só o 12% dos españois entende as noticias en inglés.
Finlandia destaca por contar cun sistema educativo de calidade. Teñen unha media de 18 alumnos por clase e o curriculum é nacional. Predomina a educación pública (o 98% das escolas son públicas). É un dos países líderes do Informe Pisa, aínda que nos anos 80 a situación era completamente diferente. Nese período Finlandia sufriu unha recesión económica aguda e foi a partir dese momento cando o goberno decidiu facer un investimento en educación, investigación e tecnoloxía. Os resultados comezaron a mellorar a partir dos anos 90. Hai unha serie de aspectos do sistema educativo finlandés que se poderían adaptar ó sistema educativo español, por exemplo:
-Reducir o número máximo de alumnos a 20 por clase
-Contar con profesorado de apoio (19%)
-Sesións de 45 minutos aumentando o número de descansos
-Clases de apoio para os pais para axudar ós fillos cos deberes
A nivel social, debería existir unha proba de acceso a Maxisterio, de carácter vocacional e de coñecemento, así como unha reducción do número de prazas nesta carreira. Os profesores deberían cursar obligatoriamente un Master de Profesorado cun 70% de prácticas docentes. Os pais deberían ter acceso a unha plataforma informática para poder comunicarse co profesorado. Deberían darse facilidades laborais para que os pais puidesen asistir ás reunións cos titores e deberían ampliarse os permisos de paternidade.
No referente ós cambios estructurais dos centros, debería existir unha gratuidade de comedor, transporte e material escolar. A contratación debería ser directa, eliminando o sistema de oposición. As tareas burocráticas dos profesores deberían reducirse e o profesorado debería participar nas reformas educativas.
Se se aplicasen todas estas modificacións, o rendemento académico dos nosos alumnos sería mellor e aumentaría o nivel de calidade no ensino.

No hay comentarios:

Publicar un comentario