Datos personales

martes, 29 de diciembre de 2015

TEMA 6: "Metodoloxía CLIL/AICLE"

A metodoloxía CLIL (Content and Language Integrated Learning) é relativamente recente. Integra as linguas a través de contidos doutras áreas. A énfase da AICLE céntrase na resolución de problemas e saber facer cousas, de xeito que os estudiantes se sinten motivados ó poder resolver problemas e facer tarefas noutros idiomas.
Un dos principios básicos da metodoloxía CLIL é que a lingua se usa para aprender contido da área e tamén para aprender e comunicar. Na práctica isto non sucede así, xa que os estudiantes acaban aprendendo mecanicamente o vocabulario da materia pero en moitos casos o seu nivel lingüístico non é suficiente para poder expresarse con fluidez.
Outro dos principios é que a materia que se estudia determina o tipo de lingua que se necesita aprender. O terceiro e último principio é que a fluidez é máis importante que a precisión gramatical e lingüística en xeral. Na realidade este principio non se cumple tampouco, xa que o nivel de idioma do alumnado non é suficiente para adquirir esa fluidez.
Na miña opinión, os aspectos positivos da metodoloxía CLIL teñen que ver co feito de que o ensino se centra no alumnado, óptase por unha ensinanza flexible, fomenta a aprendizaxe interactiva e autónoma e céntrase nos proxectos e tarefas. Ademais, a andamiaxe (ou “scaffolding”) na metodoloxía CLIL é de vital importancia, xa que facilita estructuras e estratexias de apoio que axudan a construír o coñecemento.
Existen varias razóns para empregar a metodoloxía CLIL na aula, como por exemplo o feito de que a lingua se emprega con un propósito e o contido cobra unha especial relevancia. Ademais, dende o punto de vista dos contidos axuda a desenvolver as competencias básicas. Dende o punto de vista cognitivo fai que o alumnado reflicta sobre o funcionamento lingüístico e comunicativo das linguas. Dende o punto de vista cultural fomenta a interculturalidade.
É importante o feito de que as seccións bilingües e plurilingües empregan un curriculum que se basa no principio de interdependencia das linguas, tendo en conta as competencias básicas e os obxectivos a conseguir. O coordinador dos centros plurilingües adopta un papel relevante, aínda que en moitos casos acaba actuando como un asistente lingüístico dun profesorado CLIL que non ten unha competencia lingüística axeitada.
A miña exposición na aula versou sobre este tema. Analicei os resultados obtidos a raíz dun experimento plurilingüe que se levou a cabo nalgúns centros de Secundaria do País Vasco. Aínda que os resultados foron positivos e o alumnado mellorou considerablemente o seu nivel de idioma (tal e como o reflectiron os tests oficiais da Universidade de Cambridge) os resultados non foron totalmente realistas xa que se escolleron a alumnos con boas notas en euskera e en inglés. Ademais, considero que cando se ensinan outras materias en inglés hai que ter en conta que o nivel do alumnado pode non ser homoxéneo e isto dificultará a aprendizaxe. Por outra banda, a ausencia de materiais didácticos de calidade dificulta en moitos casos a preparación e impartición das sesións. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario