Datos personales

martes, 29 de diciembre de 2015

TEMA 2: "Aspectos positivos e negativos da LOMCE no ensino de linguas estranxeiras"

O Congreso dos Deputados aprobou en novembro do 2013 a Ley Orgánica 8/2013, de 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa (LOMCE) publicada no Boletín Oficial del Estado o 10 de decembro do 2013.

A LOMCE considera ó alumno como un suxeito activo dentro do proceso educativo. O meu xuízo este é un factor positivo, pois se alontana do modelo tradicional da educación no que o papel principal viña desempeñado por un docente que adoptaba un rol directivo. Aposta tamén, positivamente, polo desenvolvemento do talento do alumno e considera a educación como unha ponte hacia a igualdade e a xustiza social. Coincido con esta lei na importancia de que a escola e a familia traballen de forma conxunta, xa que ambos son responsables da educación, aínda que na realidade, polo xeral son as familias dos estudiantes que consiguen bos resultados as que máis se implican no proceso educativo.

Incorpora unha serie de competencias transversais de gran importancia, tales como a pensamento crítico, a xestión da diversidade, a creatividade, a capacidade de comunicación, a confianza individual, o entusiasmo, a constancia e a aceptación do cambio. Deste xeito ponse atención non só nos coñecementos teóricos, senón nunhas competencias que serán claves no desenvolvemento futuro. Sería interesante que a ensinanza do inglés prestase atención en desenvolver  estas competencias, especialmente a creatividade (a través de actividades innovadoras) e a capacidade de comunicación. Resulta interesante que considere que a aprendizaxe ten lugar durante todo o ciclo vital, e non só na etapa escolar.

Paréceme positiva a flexibilización das traxectorias, xa que a maioría dos adolescentes non chegaron a un nivel de maduración adecuado como para saber con certeza a qué se queren adicar no futuro.

Atopámonos fronte a unha lei que contempla diferentes traxectorias e ofrece un sistema de orientación hacia as traxectorias adecuadas para cada alumno e proporciona programas específicos para aqueles alumnos con problemas de rendimento, e sen embargo adianta a decisión acerca de qué traxectoria escoller ó cuarto curso da Educación Secundaria Obligatoria (ó meu xuízo é demasiado cedo).

Non estou a favor das avaliacións externas de fin de etapa que se centran na avaliación de competencias, xa que poden causar ansiedade, xerar frustración e abandono escolar, e non reparan nas habilidades e o contexto. Na miña opinión, as avaliacións ordinarias serían suficientes, ademais están realizadas polos propios profesores, que son os que mellor coñecen o progreso do alumnado.

Para finalizar, considero moi positivo o valor que se lles dá ás Tecnoloxías de Información e Comunicación (TIC), especialmente nunha era na que a tecnoloxía está presente en tódolos ámbitos. Tamén que se potencie o plurilingüismo, dado que vivimos nunha sociedade global onde o mercado de traballo esixe en moitos casos non só mobilidade a nivel nacional senón tamén internacional, sen esquecer o impulso da Formación Profesional, imitando ós modelos dos países do noso entorno, como por exemplo Alemaña. Sen embargo, ese impulso da Formación Profesional requerirá dunha provisión de medios para contar con centros competitivos á que en ningún caso se fai referencia.

En liñas xerais considero que este sistema, se se implanta tal cual, conducirá a dous tipos de alumnado con educacións diferentes, cunha especialización demasiado temprana, limitando os coñecementos en tódalas materias e fomentando unha segregación que en moitos casos poderá conducir a un abandono escolar temprano. Ademais, debería haber existido un maior consenso coa comunidade educativa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario