Datos personales

martes, 29 de diciembre de 2015

TEMA 4: "O deseño curricular"

O BOE define o currículo como “a regulación dos elementos que determinan os procesos de aprendizaxe para cada unha das ensinanzas”. Os elementos do currículo son os obxectivos (xerais e específicos), as competencias, os contidos, a metodoloxía, a avaliación e os estándares de aprendizaxe.

As competencias que potencia o currículo base son a competencia lingüística, a competencia matemática e as competencias básicas en ciencia e tecnoloxía, e no relativo ás competencias das materias de linguas estranxeiras, sinala que o currículo ten que integrar tódalas competencias, sendo as fundamentais a competencia lingüística e a competencia matemática. Este detalle chamoume bastante a atención, xa que non esperaba que se contemplase a competencia matemática na ensinanza das linguas, sen embargo na clase démonos conta que si é posible desenvolvela con actividades específicas.
Os graos de concreción curricular veñen determinados, deseñados e complementados polo Goberno do Estado, o Ministerio de Educación, o Goberno Autónomo e os centros docentes. A través da ferramenta “Kahoot” respondimos a un test interactivo que contribuiu a ampliar dun xeito innovador e ameno os nosos coñecementos na materia.
No noso sistema educativo temos unha primeira lingua estranxeira troncal e unha segunda lingua estranxeira específica. A maior parte dos centros educativos ofrecen inglés e francés, sendo moito menor a presencia do italiano, alemán ou portugúes, por exemplo.
Os obxectivos xerais das linguas estranxeiras na ESO consisten en comprender e expresarse nunha ou máis linguas estranxeiras de xeito apropiado. Na práctica isto non chega a cumprirse, xa que as clases continúan a ter un enfoque tradicional e non se traballa suficientemente o enfoque comunicativo. O escaso número de horas da materia de lingua estranxeira resulta insuficiente para acadar un bo nivel e o elevado número de alumnos por clase non beneficia tampouco o progreso do alumnado.
Na ESO faise unha avaliación continua, formativa e integradora.
No Bacharelato o número de horas semanas continúa sendo escaso e na FP a presencia das linguas estranxeiras é limitada; na FP Básica contémplase no módulo profesional B1 (Comunicación e Sociedade I e II, 59+34h) co obxectivo de que o alumnado se poida desenvolver en situacións habituais e predecibles da vida cotiá e profesional. A breve duración deste módulo fai que este sexa un obxectivo moi pouco realista.
Nos ciclos formativos de grao medio e supeior (LOE) existe un módulo profesional de lingua estranxeira nalgúns ciclos, sendo impartido polo profesorado do módulo con habilitación lingüística nivel B2. O meu xuízo esta capacitación non é suficiente, deberían ser impartidos por especialistas na lingua estranxeira (filólogos, traductores etc).
Algúns alumnos optan pola aprendizaxe de linguas estranxeiras nas Escolas Oficiais de Idiomas (ensinanza de idiomas de réxime especial). A LOMCE establece o nivel básico (A1 e A2), o Intermedio (B1 e B2) e o Avanzado (C1 e C2). As modalidades de ensino son tanto presencial como a distancia. Tamén ofrecen cursos para a formación do profesorado e doutros colectivos profesionais. As competencias corresponden tanto ó Goberno do Estado, coma ó Goberno Autónomo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario