Datos personales

martes, 29 de diciembre de 2015

TEMA 5: "As programacións didácticas vixentes"

As programacións didácticas son importantes no proceso de ensinanza-aprendizaxe xa que actúan como elemento integrador de tódolos elementos que interveñen nel. Teñen en conta os obxectivos que debe acadar o alumnado, os recursos disponibles e a metodoloxía que se vai empregar.
As programación didácticas vixentes veñen reguladas polas distintas leis educativas. Os departamentos didácticos dos centros docentes desenvolverán o currículo establecido mediante a programación didáctica de cada materia. Cada vez que hai un cambio de lei debe actualizarse a programación, aínda que na práctica isto non sempre ocurra. O profesorado do departamento deberá traballar de forma organizada, sen embargo este traballo non sempre se fai de xeito colaborativo e ás veces trabállase con programacións que non están actualizadas. Unha boa programación a principio de curso permitirá ó profesor ser máis sistemático e organizado á hora de impartir as sesións e contribuíra ó desenrolo dunha aprendizaxe efectiva.
A estructura das programacións didácticas é diferente en función do nivel (ESO e Bacharelato, FP e EOI). Nelas terase en conta a contextualización, o desenvolvemento de competencias clave, os obxectivos, os graos de concreción, os criterios de avaliación… na FP poténciase o emprego das TIC na elaboración e no seguimento das programacións.  Deberíanse contemplar as TIC tamén en Bacharelato e Secundaria, xa que aportan un elemento innovador ó ensino e contribúen á motivación do alumnado no proceso de aprendizaxe.
Na EOI a programación didáctica seguirá as directrices propostas pola comisión de coordinación pedagóxica e establecidas no proxecto educativo, e elaborarase segundo os principios recollidos nel. O profesorado desenvolverá a súa actividade docente segundo o proxecto educativo e a programación didáctica e respectará os acordos acadados nos distintos órganos e nas coordinacións.
Como exercicio práctico, na clase tres compañeiras analizaron as programacións didácticas de diversos centros de ensinanza secundaria de Galicia. A través dos seus traballos aprendimos que as programacións en moitos casos están elaboradas por diferentes profesores de forma independente, seguen a mesma estructura e respetan o marco legal.
Na miña opinión, as programacións didácticas son de vital importancia para conseguir unha ensinanza de calidade. Unha das súas vantaxes é que permiten aproveitar tódolos factores que interveñen no proceso educativo, supoñen unha mellor orientación da aprendizaxe e unha continua mellora do proceso educativo. Deben contar tamén cun certo grao de flexibilidade e creatividade, para que recollan os cambios que se vaian producindo ó longo do curso escolar.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario