Datos personales

martes, 29 de diciembre de 2015

TEMA 3: Que características debe ter un curso de idiomas para que sexa satisfactorio?

Na actualidade existen un gran número de cursos de inglés: presenciais, semipresenciais, online… algúns deles están impartidos por profesorado nativo e outros non. A duración tamén é variable, así como a frecuencia de impartición das sesións, horas lectivas… Os resultados dependen do esforzo do alumnado e dos seus obxectivos, así como do curso.
Na miña opinión, un curso de inglés debe ter en conta as catro destrezas principais: expresión oral, expresión escrita, comprensión lectora e comprensión auditiva.
A comunicación xoga un importante papel no proceso de ensinanza-aprendizaxe do inglés como lingua estranxeira. A expresión oral desenvólvese a través da interacción oral e o desenvolvemento de estratexias comunicativas, tentando que a comunicación entre o profesor e o alumno sexa cada vez máis efectiva. Na aula deberíanse producir espacios de interacción comunicativa nos que se desenvolvesen intercambios de información onde o profesor e o alumnado interactuasen en diversos contextos e situacións. Deste xeito mellorará a competencia comunicativa dos estudiantes.
 A expresión escrita é clave para expresar pensamentos e sentimentos, así como opinións etc. Para ser capaces de escribir correctamente en inglés os alumnos deberán ter alcanzado un nivel mínimo de competencia oral. A expresión escrita será mellor canto maior sexa a súa habilidade lectora, xa que estas competencias interrelaciónanse entre si. O inglés é a lingua de comunicación na maior parte dos artigos académicos, de aí que a comprensión lectora sexa determinante para a comprensión global dos textos, desenvolvendo estratexias lectoras e incrementando o enriquecemento do léxico.
O feito de falar unha lingua non implica necesariamente a súa comprensión. Moitas situacións auditivas non implican unha reacción verbal (por exemplo escoitar as noticias ou entender as mensaxes polo altavoz dun aeroporto). Os laboratorios de idiomas contribuíron notablemente a desenvolver a comprensión auditiva e deberían ter un protagonismo especial en calquera curso de inglés de calidade. Do mesmo xeito, os docentes deberían recurrir con regularidade ó emprego de vídeos e cd como ferramentas de apoio na aprendizaxe, pero preparando o material, o tipo de actividade e a súa avaliación.
Na miña experiencia como alumna de inglés detectei a falta dun equilibrio entre as catro destrezas. Sempre se lle deu máis importancia á parte gramatical que á parte oral, por exemplo. En moitos casos a metodoloxía non era a máis axeitada, xa que non sempre os alumnos tiñan a posibilidade de participar, debatir e expresarse en inglés. Ademais nalgúns casos empregábanse materiais de aprendizaxe pouco atractivos ou incluso desfasados. É tamén moi importante a atención que o centro proporciona ó alumno, canto máis personalizada sexa máis doado e eficaz será o proceso de aprendizaxe. En resumo, o centro deberá estar dotado dunha provisión de medios adecuada e as clases non deberían ter máis de vinte alumnos, xa que se hai demasiados estudiantes o profesor non poderá resolver satisfactoriamente as dúbidas que poidan xurdir, e ademais a participación do alumnado na aula sería mínima.
Facendo clic no seguinte enlace obteredes información adicional sobre o Marco Común Europeo de Referencia das Linguas, o cal contempla as catro destrezas e clasifica ós usuarios dunha lingua en usuario básico, usuario independente e usuario competente:

No hay comentarios:

Publicar un comentario